Date generale - halmeu

Go to content

Main menu:

Date generale


Administrația




          Localitatea Halmeu este centrul administrativ al comunei ce-i poartă numele și de care aparțin alte patru localități: Mesteacăn, Dabolț, Băbești și Halmeu Vii.
        Conducerea administrativă a comunei Halmeu este organizată astfel: Consiliul Local, ca autoritate deliberativă, format din 13 consilieri și primar, ca autoritate executivă. Funcțiile de conducere din cadrul primăriei sunt: primar, viceprimar și secretar.
       Personalul primăriei se compune din funcționari publici și personal contractual, compartimentat pe următoarele servicii mai importante: Serviciul de stare civilă, Birou financiar-contabil și achiziții publice, Compartimentul agricol, Serviciul de asistență socială, SPCLEP.
          În cadrul Serviciului de asistență socială, înființată în 10.02.2000, sunt monitorizați asistenții personali ai bolnavilor încadrați în gradul “grav” de invaliditate. Tot aici funcționează serviciul de autoritate tutelară și se asigură venitul minim garantat pentru familii și persoane singure cu venituri mici și fără venit. Altă atribuție al acestui serviciu este de a primi publicul în scopul de a orienta și informa pe cei interesați în soluționarea cererilor cu privire la acordarea prestațiilor de asistență socială.
           Alt serviciu este Serviciul public de gospodărire comunală, înființată la data de 25.02.1998.
           Paza împotriva incendiilor este asigurată de Serviciul public voluntar de pompieri, din data de 26.05.1998, data înființării acestuia.
          Comuna Halmeu nu are judecătorie comunală, deși în trecut a avut, în cladirea fostei judecatorii funcționeaza Școala gimnazială Halmeu, clasele I-IV.
        Ocrotirea sănătății se realizează prin două Cabinete medicale individuale, cu doi medici și cadre sanitare și un Cabinet stomatologic. Medicamentele și produsele necesare menținerii sănătății se pot procura din farmaciile de pe teritoriul comunei.
       În incinta primăriei funcționează Serviciul Public Comunitar Local de Evidența Persoanelor, la ora actuală este posibilă schimbarea actelor de identitate.
        Pe raza comunei funcționează un Oficiu Poștal.  Oficiul Poștal Halmeu aparține de Oficiul Poștal Satu Mare și este în subordinea Direcției Regionale de Poștă Cluj Napoca. Funcționează cu un diriginte de poștă și doi factori poștali. Factorii poștali lucrează în satele Halmeu, Mesteacăn, Dabolț, Băbești. Comuna beneficiază de rețea telefonică digitală, având acoperire pentru sistemele VODAFONE, ORANGE, TELEKOM, DIGI Mobile.
           În comuna Halmeu, lângă Primărie, are sediul Postul de Poliție Halmeu, instituție specializată a statului, condusă de un agent șef principal de Poliție și alți lucrători. Atribuții principale: apără viața, integritatea corporală și libertatea personală, proprietatea privată și publică, celelalte drepturi și interese legitime ale cetățenilor și ale comunității, aplică măsuri de menținere a ordinii și liniștii publice, a siguranței cetățeanului, de prevenire și combaterea fenomenului infracțional, supraveghează și controlează circulația pe drumurile publice.


______________________________________________________________________________________


Közigazgatás




          Halmi település az azonos névvel rendelkező község adminisztrativ központja melyhez még négy falu tartozik: Nyírestanya, Dabolc, Kisbábony és Halmihegy.
           Halmi község  adminisztrativ vezetése a következő módon épül fel: Helyi tanács, mint döntéshozó szerv amely 13 tanácsosból áll és polgármester mint végrehajtó szerv. A polgármesteri hivatalban vezető tisztséget a a következő személyek tudhatnak magukénak: polgármester, alpolgármester valamint a községi jegyző.
       A hivatal alkalmazottai köztisztviselők valamint szerződéses alkalmazottak akik a következő fő kategóriák munkakörében dolgoznak: anyakönyvi hivatal, könyvelőség, mezőgazdasági részleg és szociális részleg.
         A Szociális részleg 2000 február 10.-én lett megalapítva, ide vannak bejegyezve az  I foku rokkantsági kategóriába sorolható betegek személyi gondozói. Ugyanehhez a részleglez tartoznak a gyámhatósági problémák, valamint a nagyon kicsi jövedelemmel rendelkező családok  vagy egyedülálló személyek szociális támogatása. Egy másik fontos teendője ennek a részlegnek a közösség informálása illetve az érdekeltek útbaigazitása külömböző szociális ellátások tekintetében.
          Egy másik részlege a közkarbantartási részleg amely 1998 február 25. óta működik.
          A tűzvédelemért a helyi önkéntes tüzoltó csoport vállal felelősséget amely 1998 május 25 óta teszi kötelkességét.
        Halmi községben jelenleg nincs törvényszék, holott a múltban igen is neves törvényszéke volt a községnek. Napjainkban a volt törvényszék épületében a halmi általános iskola I-IV osztályos tagozata müködik.
      Az egészségünk megőrzése érdekében 2 orvosi magánrendelő is működik valamint 1 fogorvosi magánrendelő is mindegyik orvosi aszisztenciával ellátva. És ha már mégis nagy a baj szükséges gyógyszereinket beszerezhetjük a község központjában 2 gazdagon feleszerelt gyógyszertárban.   
     A polgármesteri hivatal falain belül működik a Helyi lakosság nyilvántartó iroda, melynek keretein belül az embereknek lehetőségük adódik személyi igazolványuk kiváltására.
       A községben Postahivatal is működik amely a Szatmárnémeti Postahivatalhoz tartozik és a Kolozsvári Regionális Potahivatal felügyelete alatt müködik. A halmi postahivatalban mindössze 3 alkalmazott dolgozik: 1 posta igazgató és 2 kézbesítő. A kézbesítők a község minden falvában tevékenykednek.
       Halmi községben mobiltelefonos lefedettségett biztosítananak a következő szolgáltatók: Orange, Vodafone, Telekom, Digi Mobile.
       A község központjában, a polgármesteri hivatal szomszédságában található a Rendőrség épülete, amelyben egy rendőrfőnök valamint 2-3 rendőrbiztos dolgozott. Jelenleg a központositás következtében egy állandó rendőr dolgozik de állandó jelleggel járőrök biztositják a terület közrendjét.

 
Back to content | Back to main menu